Dagens reflektioner och tankesnurr

 
 ~ Nedräkningen till examen är ständigt närvarande; tjugosju dagar kvar tills jag kan titulera mig som lärare. Fyra års studier är snart avklarade och jag vet inte riktigt vart tiden har tagit vägen, samtidigt som det känns som att det var en evighet sen jag satte foten på Örebro Universitet för första gången. 
 
~ Om några dagar är det dags att skicka in den sista uppsatsen för bedömning. Utanför fönstret skiner solen och fåglarna kvittrar, men här sitter jag vid skrivbordet och skriver, med pauser för att fylla och tömma tvättmaskinen en gång i timmen.
 
~ Andra saker jag tänker på för tillfället är vad jag ska sätta upp för tavlor på väggarna, nu när jag har fått ta över förstahandskontraktet på lägenheten. En ny stor garderob ska också införskaffas, men det får vänta tills efter första sommarjobbslönen tror jag.
 
~ Och (typ det bästa)! En fin vän flyttar snart närmare och jag kunde inte varit gladare! Kanske kan jag bidra med möbelmontering eller trädgårdpyssel så småningom, vem vet?
 
 
 
Sommarkänslor | |
Upp