Ett vårrus

 
Igår morse fick jag med mig nästan hela familjen till Askersund för att titta på årets kosläpp. Det var så mycket folk! Mest småbarnsfamiljer såklart. Korna sprang ut genom laduöppningen och nedför en backe. några hoppade och sprattlade medan några vände tillbaka flera gånger.
 
 
Efter en kvart eller så var alla kor ute i hagen. De skuttade inte lika mycket som jag trodde att de skulle göra, men de såg rätt nöjda ut i alla fall.
 
 
Av de fyra bilder jag har lagt upp på Instagram är det här den enda som inte har fått någon like, haha. Jag är hur som helst väldigt imponerad över hur de kan hoppa, skutta och springa med en juver full med mjölk. Tungt liksom, tänker jag?
 
 
När jag tog den här bilden tänkte jag att den vänstra kon fick ett horn i pannan, men kom sedan på att det bara var ett öra. 
 
Men korna sprang runt och stångades hejvilt för att visa upp sig för oss och för varandra. 
 
 
Tidigare, innan kosläppet, hälsade vi på dessa godingar. 
 
 
Detta får var dagens mest fotogeniska varelse, helt klart.
 
 
Allmänt, Sommarkänslor | |
Upp