Att anpassa sig - följa strömmen

 
Jag läste en så bra sak igår. 
 
Var en person som ditt unga jag skulle ha sett upp till.
 
Är det inte väldigt sant? Oavsett vem en är, var en bor och går i skolan, hurdana ens föräldrar är och vilka vänner en har så genomgår alla en mer eller mindre jobbig period när en är i tonåren. Jag saknar i alla fall inte speciellt mycket från högstadietiden då jag umgicks med folk jag inte passade ihop med och gjorde allt för att anpassa mig efter andras önskningar.
 
Jag känner mer och mer hur jag kan lägga undan tankarna om hur jag "bör vara" för att bli accepterad. Jag är ju den jag är och ska inte låtsas vara någon annan. Kanske hade jag mått bra av att någon bara berättade för mig att självkänslan växer med åren, att allt inte handlar om status och att ha rätt kläder på sig.
 
Tänk om jag kan vara den som peppar och inspirerar unga att kämpa vidare och att våga säga nej till grupptryck. Det ska jag sträva efter. 
 
Var en person som ditt unga jag skulle ha sett upp till.
 
 
Viktigt | |
#1 - - Anonym:

Fint skrivet ☺

Svar: Tack!
Linnea

Upp